Pengaruh Fasilitas dan Lokasi Terhadap Keputusan Berkunjung Ke Wisata Air Terjun Dlundung Mojokerto
Keywords:
Facilities, Location, Visiting DecisionsAbstract
This research examines influence of facilities and locations on the decision to visit the dlundung waterfall Mojokerto, the first problem studied was the influence of facilities on visiting the dlundung waterfall Mojokerto , the second problem was the influence of the location on visiting the dlundung waterfall Mojokerto and the third problem about the influence facilities and location of the decision to visit the dlundung waterfall Mojokerto. This study aims to determine the extent of the influence of facilities (X1) and location (X2) on the decision to visit the tourism of dlundung waterfall Mojokerto. the method used in this study is a non probability sampling method by means of incidental sampling. The sample used in this study was 100 tourists who visited the tour of the dlundung waterfall . The analytical method used is multiple linear analysis. This type of research is quantitative. The data obtained are primary data from the respondent's answers to the questionnaire distributed. The results of the research show that the facility variable (X1) has no effect on the decision to visit the dlundung reservoir, as evidenced by the t test where tcount <ttable is 0.384 <1.661, and the probability value is greater than 0.05 which is 0.702> 0.05 . Whereas the location variable (X2) influences the decision to visit the dlundung Mojokerto reservoir, as evidenced by the t test where t count> t table is (5,999> 1,661). While the significant probability value is greater than 0.05, which is 0,000> 0.05. and the results of simultaneous test facilities and location variables have a low effect of 29.4% while the remaining 70.6% is explained by variables not examined for the decision to visit the dlundung waterfall Mojokerto.
References
A.S.Parawansyah (2014), Pengaruh Kualitas Pelayanan, Fasilitas dan Lokasi Terhadap Keputusan Menginap Konsumen di Hotel Tree di Makassar, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Hasanuddin, Makassar.
Adhitya Herlambang (2018), Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Nasabah dalam Mengajukan Pembiayaan Kepemilikan Emas pada Bank BRI Syariah, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah, Jakarta.
Astika Pratiwi (2016), Pengaruh Lokasi, Harga dan Keberagaman Produk Terhadap Minat Beli pada Pasar Tradisional Argosari Wonosari, Fakultas Ekonomi, Universitas Negeri Yogyakarta.
Daniel Parapat, Kardinal dan Herry Widagdo (2017) Pengaruh Lokasi, Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Berkunjung II Palembang, Jurnal Ekonomi, 2017.
Debby Laura Tambunan (2016), Pengaruh Social Media Terhadap Keputusan Berkunjung Wisatawan Nusantara ke DKI Jakarta, Jurusan Kepariwisataan, Sekolah Tinggi Pariwisata, Bandung.
Eko Purnomo (2016), Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Lokasi Terhadap Minat Beli Konsumen dalam Membeli Beras Lokal, Jurnal Ekonomi, 2016: 13-14.
Fandy Tjiptono (2001), Prinsip-Prinsip Total Quality Service (TQS), Andi, Yogyakarta.
Helena Sirait (2017), Pengaruh Harga dan Fasilitas Terhadap Keputusan Berkunjung Wisatawan di Objek Wisata Bukit Gibeon Kecamatan Ajibata Kabupaten Toba Samosir, Jurnal Ekonomi, 2017: 6-10.
Imam Ghozali (2013), Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21, Cetakan ke Delapan, Undip, Semarang.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.