Harga, Citra Merek dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Sepatu Compass di Daerah Istimewa Yogyakarta
DOI:
https://doi.org/10.37112/bisman.v6i2.2578Keywords:
price, brand image, product quality, consumer loyaltyAbstract
This study aims to determine the effect of price, brand image, and product quality on consumer loyalty for Compass shoes in the Special Region of Yogyakarta. The research was conducted in the Special Region of Yogyakarta. The sample in this study used 90 respondents and the technique used was probability sampling with purposive sampling method. The technique used in analyzing the data is multiple linear regression analysis, T test (partial), F test (tugether), the coefficient of determination (R2). The research shows the following results: Price has no effect on consumer loyalty with a sig value of 0.183 > 0.05; brand image has a significant influence on consumer loyalty with a sig value of 0.000 <0.05; product quality has a significant effect on consumer loyalty with a sig of 0.000 <0.05; and price, brand image, and product quality have an influence on consumer loyalty with a sig value of 0.000 <0.05. The magnitude of the influence or value of Adjusted R Square price, brand image, and product quality on consumer loyalty is 81.9%. This means that price, brand image, and product quality can explain consumer loyalty variables.
References
Assauri, S. (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.
Buchari, A. (2011). Manajemen Pemasaran. Bandung: Alfabeth.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2004). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & keller, K. L. (2016). Marketing Manajemen. London: Pearson Education.
Pramesti, M. A., & Chasanah, U. (2021). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DENGAN KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL MEDIASI. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 281-287.
Sutisna. (2003). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Tjiptono, F. (2011). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Yuliza, M. (2017). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk dan Inovasi Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Mobil Avanza Di Kabupaten Pasaman Barat . e-Journal Apresiasi Ekonomi Volume 5 Nomor 3, , 149-154.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.