Pengaruh Beban Kerja, Fasilitas dan Pengawasan terhadap Kepuasan Kerja PHL Pengelolaan Taman dan Ruang Terbuka Hijau DLH Sleman
Beban Kerja, Fasilitas, Pengawasan dan Kepuasan Kerja
DOI:
https://doi.org/10.36815/bisman.v7i2.3268Keywords:
Workload, Facilities, Supervision, Job SatisfactionAbstract
This research aims to determine the effect of Workload, Facilities, and Supervision on Work Satisfaction of PHL Managing Parks and Green Open Spaces DLH Sleman Regency, either partially or simultaneously. This research is a quantitative study with a total of 82 respondents. Data collection techniques were carried out by means of interviews and questionnaires. The analysis technique of this research uses multiple linear regression analysis, with the help of SPSS version 23.0 for windows. The results of the partial test (t test) show that: (1) Workload has a negative and significant effect on Job Satisfaction, as evidenced by the regression coefficient of -0.124 with a significant level of 0.007<0.05; (2) Facilities have a positive and significant effect on job satisfaction, as evidenced by a regression coefficient of 0.204 with a significant level of 0.012<0.05; (3) Supervision has a positive and significant effect on job satisfaction, as evidenced by the regression coefficient of 0.430 and a significant level of 0.000 <0.05. The results of simultaneous testing (F test) of the independent variables have a significant effect on the dependent variable as evidenced by the F value of 30.271, a significant level of 0.000 <0.05. The effect of workload, facilities, and supervision on job satisfaction is shown by the adjusted R2 value of 0.520, meaning that the independent variables have an influence of 52% and the remaining 48% is influenced by other variables outside this study.
References
Akbar, Achmad Arjansyah. (2023). Pengaruh Pengawasan Kerja dan Komitmen Pegawai Dengan Kepuasan Kerja Sebagai Variabel Intervening terhadap Disiplin Kerja Kejaksaan Tinggi Sumatera Selatan. Jurnal Ilmiah Indonesia. 8(5): 3774-3793.
Handoko, T. H. (2017). Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi. Yogyakarta: BPFE.
Maulidah, K., Syarif, A., Dewi, C.P. (2022). Pengaruh Beban Kerja dan Kepuasan Kerja Terhadap Turn Over Intension Karyawan RSU “ABC” Jakarta Selatan. Jurnal Akuntansi, Keuangan, dan Manajemen. 3(2):159-176.
Moenir. (2015). Manajemen Pelayanan Umum indonesia. Jakarta: PT. Bumi Aksara
Prawira, Indra (2020). Pengaruh Kompensasi, Kepemimpinan, dan Fasilitas Kerja terhadap Kepuasan Kerja Pegawai. Jurnal Ilmiah Magister Manajemen. 3(1): 28-40.
Putri, I. N. & Edy (2019). Pengaruh Pelatihan dan Pengawasan terhadap Kepuasan Kerja Karyawan Pada PT. Expravet Nasuba Medan. Jurnal Ekonomi Pendidikan. 7(2): 23-36).
Rivai, V. (2011). Manajemen Sumberdaya Manusia Untuk Perusahaan: Dari Teori ke Praktik. Jakarta: Rajawali Pres.
Saputra, Agung Aditya. (2022). Pengaruh Kompensasi, Lingkungan Kerja, dan Beban Kerja terhadap Kepuasan Kerja Karyawan. Jurnal Technomedia (TMJ). 7(1): 68-77.
Suartana, P. I., & I Gusti, A.M. D. (2020). Pengaruh Stress kerja, Beban Kerja, dan Konflik Pekerjaan Keluarga terhadap Kepuasan Kerja Karyawan SWISS Belin Hotel. Jurnal Manajemen. 9(3):863-883.
Tarwaka. (2011). Beban kerja (Workload). Surakarta: Harapan Press.
Yushro, A., Arman, Adi S. (2022). The influence of the work environtment and work facilities on employee job satisfaction at BPJS employment Pekan Baru Paman Branch. Jurnal Riset Manajemen Indonesia. 4(3): 302-307.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.