Pengaruh Kualitas Pelayanan, Dan Kualitas Produk Makanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Restoran Sendok Bebek Semarang
DOI:
https://doi.org/10.37112/bisman.v5i2.1810Keywords:
Service Quality, Food Product Quality, Consumer SatisfactionAbstract
Food will certainly please its customers. Retaining customers is generally more profitable than changing customers, because the cost of acquiring a new customer can be many times the cost of retaining an existing customer. This study aims to analyze the effect of service quality and product quality on customer satisfaction at the Spoon Bebek Restaurant in Semarang. The population is all consumers at the Spoon Duck Restaurant with a total sample of 100 respondents. The research analysis tool uses multiple linear regression where the validity and reliability tests were previously carried out. The test results are proven. The results showed that there was a positive and significant influence on service quality on customer satisfaction at the spoon duck restaurant in Semarang (t count = 4,520 and p < 0.05). Meanwhile, the results of other studies indicate that there is a positive and significant effect on the quality of food products on consumer satisfaction at the spoon duck restaurant in Semarang (t count = 6.123 and p <0.05).
References
(Kotler dan Amstrong, 2004).Wu dan wu (2005).
Bintoro. (2014). Konsumen dan Pelayanan Prima, Cetakan 1,.
Dkk., S. (2010). Modul Prinsip-prinsip Kerja Sama Dengan Kolega dan Pelanggan.
Drs. Daryanto, D. (n.d.). Loc,cit.
Fandy, T. (2016). Service, Quality & satisfaction.
Ghozali. (2018). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program. IBM SPSS 23 (Edisi 8). Cetakan ke VIII. Semarang?: Badan Penerbit. In Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program. IBM SPSS.
Jasar. (2012). Perilaku Konsumen.
Kotler, P & Keller, K. (2016). Marketing Management (15th Ed.).
Kotler, P. (2000). Prinsip – Prinsip Pemasaran Manajemen,.
Laksana, F. (2018). Manajemen Pemasaran.
Rahmayanty., N. (2010). Manajemen Pelayanan Prima.
Said S, Rudi S, Fakhri K, H. A. (2014). Pelayanan Fungsi Administrasi Kantor. Administrare. Vol. 1, No. 1, Hal. 22.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D.
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D.
Tjiptono., F. (2014). Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan, Penelitian).
Tjiptono, A. (2014). Manajemen Jasa.
Wibowo. (2010). Manjemen Kinerja: Edisi Ketiga.
Wilkie, William L.4. Wilkie, W. L. (1994). Consumer Behavior (third edition).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.