Pengaruh Promosi dan Harga di Media Sosial terhadap Keputusan Pembelian Rumah Subsidi di Tikung Planet Green Tiara (Tikung Alam Raya)
DOI:
https://doi.org/10.36815/bisman.v7i2.3213Keywords:
Promotion, Price, Purchasing DecisionsAbstract
Population growth, especially in Indonesia, is increasingly rapid every year. With the increase in population, the need for land for residence also increases, resulting in intense competition in the subsidized housing industry in Indonesia. In this case, promotions and prices play an important role in shaping purchasing decisions, especially on social media. This research aims to determine the influence of promotions and prices on social media on purchasing decisions for subsidized housing in Tikung Planet Green Tiara, Lamongan. This type of research uses a quantitative approach, with promotion and price as independent variables, while purchasing decisions as the dependent variable. The population in this research is all consumers who live in subsidized houses on Planet Green Tiara, totaling 505 consumers, with the number of samples taken being 100 respondents. Data collection methods use survey methods, observation and distribution of questionnaires. Then the data analysis technique uses a multiple correlation test, namely the T test and F test with the help of SPSS version 26. The test results show that the T test for the Promotion variable on purchasing decisions obtained Tcount (4.992) > Ttable (1.984), which means there is an influence of promotion on partial and significant purchasing decisions. The price variable on purchasing decisions is obtained by Tcount (7.777) > Ttable (1.984), meaning that there is a partial and significant influence of price on purchasing decisions. Then from the multiple linear regression testY= 1.534+0.378X1+0.717X2, it can be concluded that the price variable has the most dominant influence on purchasing decisions.
References
Ade Rachmawati Nur fitri dan Dimyati, 2023 Pengaruh Harga, Lokasi Dan Iklan Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Tinggal Di Kota Depok. Jurnal Cahaya Mandalika. 108-122
Bramantyo,dkk 2019. Aspek Kualitas Rumah Subsidi Pada Program Rumah Murah Berdasarkan Perspektif Penerima Manfaat Studi Kasus: Perumahan Subsidi Mutiara Hati Semarang. Jurnal Permukiman. 14 (1) 1-9
Dwi Septi Haryani,2019 Pengaruh Periklanan Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Perumahan Griya Puspandari Asri Tanjungpinang. Manajemen, STIE Pembangunan Tanjungpinang, Indonesia. 8 (11) 54-70
Elwin Frandika Sembiring, dkk 2022. Pengaruh harga, promosi dan lokasi terhadap keputusan pembelian rumah KPR subsidi di PT Sinar Jaya Putra Kampar Batam. Jurnal Paradigma Ekonomika 17 (1) 117-126
Eka Nur Alfiah dan Syahrinullah, 2023. Pengaruh Bauran Pemasaran Dan Efektifitas Strategi Pemasaran Terhadap Pengambilan Keputusan Konsumen Untuk Membeli Rumah Pada Developer “X” Di Madiun. Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen. 2 (1) 180-189
Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 23. Semarang : Badan Penerbit UNDIP.
Ghozali, I. (2017). Teori, Konsep dan Aplikasi IBM SPSS 24. Semarang : Badan Penerbit-Undip.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25. Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang.
Juanita Astrid dkk., 2021 Program Perumahan Rakyat Untuk Masyarakat Berpenghasilan Rendah Melalui Fasilitas Likuiditas Pembiayaan Perumahan Yang Tidak Layak Huni. jurnal.fh.unpad 5 (1) 95-106
Muchlis Abbas 2023. Pengaruh Harga, Promosi Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Pada Pt. Bukit Sejahtera Real Estate di Makassar. Journal of Management & Business 6 (1) 799 – 809
Muhammad Habib Rizky dkk, 2023. Pengaruh Lokasi, Promosi, dan Lokasi Terhadap keputusan Pembelian Rumah Kpr Subsidi. jurnal.fisar. 4 (3) 176-192
Sugiyantoro, dkk.,20
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.