ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG DIPERTIMBANGKAN SISWA DALAM PENGAMBILAN KEPUTUSAN SEKOLAH DI SMK NASIONAL MOJOSARI
DOI:
https://doi.org/10.37112/bisman.v3i1.624Keywords:
Factor Analysis, Student Decision MakingAbstract
The purpose of this study was to determine what factors influenced students choosing schools at the National Vocational School in Mojosari. With the limitation of the problem in this study, the students who attend the Mojosari National Vocational Schools in grades 2 and 3. Vocational High Schools (Vocational High Schools) are a formal educational institution that organizes vocational education from secondary/junior high school. The method in this research uses quantitative methods. The population in this study was all students in grade 2 and 3 who attended the National Vocational School in Mojosari. To determine the sample using an opinion (Maholtra, 2006:291) that is 4 or 5 times the number of variables known in this study the variables are 42 x 4 = 168, so the number of samples from this study amounted to 168 respondents. The technique used is proportionate stratified random sampling, this technique is used for populations that have proportional and non-homogeneous stratified members/elements (Sugiyono, 2016:82). Sources of data in this study are primary, secondary and documentation data. For the results of factor analysis, the KMO (Kaisser-Meyer-Olkin) measure of sampling adequacy of 0.706 is greater than 0.5 and there are 42 variables whose values are above 0.5. For the factors formed there are 15 factors out of 42 variables. Of the 15 factors formed, the most influential were school product factors with a variance value of 15,885.
References
Ghozali, Imam. (2016). Aplikasi analisis multivariated dengan progam ibm spss 23 edisi 8. Semarang:Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Gunawan, Imam. (2017). Penngantar statistika inferensial. Jakarta: Rajawali Pers.
Hapsari Setyowardhani, Tengku Ezni Balqiah. 2014. Perilaku Konsumen. Cetakan 8: Edisi 1.Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
Hurriyati, Ratih. (2015). Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Cetakan Ke-04. Bandung: Alfabeta.
Kotler, P dan K. L. Keller Amstrong. 2014. Manajemen Pemasaran. Edisi 13. Jilid I. Penerbit Erlangga. Jakarta. dan G, Armstrong. 2012. Principle ofMarketing. Edisi 14 Pearson Prentice Hall. New Jersey.
Lupiyadi, Rambat. (2014). Pemasaran jasa. Cetakan ke-11, edisi 1. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
Maholtra, K Naresh. (2006). Riset Pemasaran Pendekatan Terapan. Edisi 4. Jakarta : Indeks.
Moleong, L. 2014. Metodologi penelitian kualitatif. Bandung: Rosda karya.
Musfar, Tengku Firli. (2018). Bauran Pemasaran Pada Barang Dan Jasa. Cetakan Pertama. Riau: Universitas Riau.
Reza E, Nur Khisom. 2014. Judul Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembellian Online Shop 43 (Four Three) Di Kota Jember. Skripsi Progam Sarjana Ekonomi Manajemen. Progam Sarjana Ekonomi. Jember: Universitas Jember.
Sagita Isnia, Elanda. 2015. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penggunaan E-Money. Skripsi Progam Sarjana Ekonomi Manajemen. Progam Sarjana Ekonomi. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Cetakan Ke-23. Bandung: Alfabeta.
Wahyudi Abadi, Eka. 2015. Faktor-Faktor Yang Dipertimbangkankonsumen Dalam Mengambil Keputusan Membeli Produk Handphone Android. Skripsi Progam Sarjana Ekonomi Manajemen. Progam Sarjana Ekonomi. Mojokerto : Universitas Islam Majapahit.
Wardani, Andrianti Tri. 2015. Judul Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Partisipasi Anggota Dalam Pembelian Di Kopma Unesa. Skripsi Progam Sarjana Ekonomi Manajemen. Progam Sarjana Ekonomi. Surabaya : Universitas Negeri Surabaya.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.