Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, Kepercayaan Merek, Celebrity Endorser dan Getok Tular terhadap Minat Beli Produk Skincare Merek Ms Glow di Daerah Istimewa Yogyakarta
DOI:
https://doi.org/10.37112/bisman.v6i2.2579Keywords:
product quality, brand image, brand trust, celebrity endorser, word of mouth, buying interestAbstract
This study aims to analyze the effect of product quality, brand image, trusted brand, celebrity endorsers, and word of mouth on buying intention of MS Glow skin care products in the Special Region of Yogyakarta. This research examines MS Glow skin care products. The population of this study is the people in the Special Region of Yogyakarta who have used or purchased MS Glow products. Sampling was carried out by sampling technique using purposive sampling and using a questionnaire as a data collection method using a sample of 120 respondents. This type of research is quantitative. The results of this study indicate that product quality, brand image, brand trust, celebrity endorsers and word of mouth simultaneously have a positive and significant effect on the intention to buy MS Glow skin care products in the Special Region of Yogyakarta. Variables of product quality, brand image, brand trust, celebrity endorsers and word of mouth are able to expl ain the purchase intention variable by 94,6% and the remaining 5,4% is explained by other variables not included in the study.
References
Abdurachman, U. (2004). Analisis Faktor-Faktor yang Menimbulkan Kecenderungan Minat Beli Konsumen Sarung ( Studi Perilaku Konsumen Sarung di Jawa Timur ). Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 6(1).
Durianto, D. (2013). Strategi Menaklukan Pasar Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. PT Gramedia Pustaka Utama.
Ferdinand, A. (2006). Metode Penelitian Manajemen. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hardiyanti, I., & Fadilla, A. (2021). Pengaruh Kesadaran Merek Dan Kepercayaan Merek Terhadap Minat Beli Pada Skincare Bebwhite C Di Kabupaten Karawang. YUME?: Journal of Management, 5(1), 143–160.
Hasan, A. (2010). Marketing dari mulut kemulut (word of mouth marketing). Media Pressindo.
Kotler, P., & Kelle, L. (2008). Manajemen Pemasaran edisi 13 jilid 1. Erlangga.
Kotler, P., & Keller, L. (2016). Marketing Management (15 Edition). Pearson Education,Inc.
Lau, G. ., & Lee, S. . (2007). Consumers Trust in a Brand and The Link to Brand Loyalty. Journal of Market Focused Management.
Lidya, V., Pasaribu, D., & Kotler, S. (2022). Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Tvs. Business Management Journal, 18(1), 37–49. https://doi.org/10.30813/bmj.v18i1.2829
Prasetya, N., Santoso, A., & Wahyuni, S. (2019). Pengaruh Corporate Image dan Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Produk Pada Madani Skincare Kediri. 2(2014), 249–264.
Rizaty, M. A. (2021). Industri Kosmetik Tumbuh 5,59 Persen, Ini Merek Perawatan Tubuh Terlaris pada Agustus 2021. Databoks. https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2021/10/05/industri-kosmetik-tumbuh-559-persen-ini-merek-perawatan-tubuh-terlaris-pada-agustus-2021
Schiffman, & Kanuk. (2010). Perilaku Konsumen. INDEKS.
Sernovitz. (2012). Word of Mouth Marketing How Smart Companies get People Talking (revised edition). Kaplan Publishing.
Shimp, T. . (2003). Periklanan Promosi Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran (Edisi 5, J). Erlangga.
Silverman, G. (2001). The Secrets Word of Mouth Marketing: How to Trigger Exponentialslaes Through Runaway Word of Mouth. Amacom.
Subastian, D. V., Palupi, D. A. R., & Firsa, E. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Celebrity Endorser Raffi Ahmad Terhadap Minat Beli Produk Skincare Ms Glow. Jurnal Manajemen Bisnis Islam, 2(1), 1–10.
Suryani, T. (2013). Perilaku Konsumen di Era Internet (Edisi Pert). Graha Ilmu.
Tjiptono, F. (2014). Strategi Pemasaran Edisi 4. Andy.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Semua Informasi yang terdapat di Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management bersifat akademik. Bisman (Bisnis dan Manajemen): The Journal of Business and Management tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.